Pages

srijeda, 27. ožujka 2013.

Stabat Mater dolorosa



Ušli smo u veliki tjedan i bliži se Uskrs, no prije toga svetim trodnevljem prisjećamo se Kristove muke. Onoga što je iz ljubavi prema nama naš Gospodin za nas podnio.

Sabat Mater dolorosa (Rascviljena Majka staše) je vjerovatno najpoznatija meditativna sekvenca koja se tradicionalno pjeva moleći križni put petkom tijekom korizme. Nastala je krajem 13. stoljeća, a autor je talijanski franjevac fra Jacopone da Todi.


Rascviljena Majka staše
Blizu križa ter plakaše
Muke sina jedinog

Tad tužaše i plakaše
I drhtaše kad gledaše
Muke Sina jedinog

Koji čovjek neb' plakao
Kad bi majku ugledao
U tolikoj žalosti

Tko se ne bi ražalio
Majku Božju promislio
U tolikoj žalosti

Zarad grijeha svoga puka
Vidi sina sad u mukam'
Oštrim bičem podložna

Gleda Sina preljubljena
Umirući zapuštena
Kako gorko uzdahnu

Vrutče živi od ljubavi
Srce moje daj da živi
I da s tobom proplače

Tvoga Sina ranjenoga
Za me vele mučenoga
Muke sa mnom razdijeli

Čin' da s tobom Majko tužim
Propetome vjerno služim
Dokle budem živjeti

Blizu križa s tobom stati
Mene tebi združivati
U žalosti ja želim

Djevo djeva ti si dika
Već' mi nemoj biti gorka
Daj da s tobom proplačem

Čin' me sinka križ nositi
Dionikom muke biti
Rane svete štovati

Čin' me ranam izraniti
Krvlju Sina napojiti
I križ njegov nositi

Da me plamen ne opali
Sveta Djevo ti me brani
Na dan suda strašnoga

Kada umrem ja Isuse
Nek mi Majke tvoje suze
Dušu rajem obdare

Poslije svake od strofa idući ka sljedećoj postaji Križnog puta otpjeva se i refren

O žalosna Majko sveta
Rane Sina tvog propeta
Nek nam budu u srcu.


.




Nema komentara: