Što ste stali, o misnici,
Što radite, redovnici?
Što se zgodi, jur vidite?
Zašto dakle ne cvilite?
Što radite, redovnici?
Što se zgodi, jur vidite?
Zašto dakle ne cvilite?
Sad je vrijeme od žalosti,
Tuge, plača i gorkosti,
Jer Bog koji sav svijet stvori,
Uhvaćen je da s' umori.
Tuge, plača i gorkosti,
Jer Bog koji sav svijet stvori,
Uhvaćen je da s' umori.
Nije vrijeme od pjevanja,
Već od gorkog uzdisanja;
jer krivice hude naše,
Da s' uhvati, uzrok daše.
Već od gorkog uzdisanja;
jer krivice hude naše,
Da s' uhvati, uzrok daše.
Mi smo bili uzrok svemu,
Sama ljubav jest u njemu,
Radi koje umrijet htjede,
Da nas k sebi sve privede.
Sama ljubav jest u njemu,
Radi koje umrijet htjede,
Da nas k sebi sve privede.
Puk vas dakle vi skupite,
I na plač ga probudite,
Nek svak znade, da prav gine
Rad ljubavi Kralj istine
I na plač ga probudite,
Nek svak znade, da prav gine
Rad ljubavi Kralj istine
(Uvodnik u Gospin plač - odlomak iz ''Muke Gospodina našega Isukrsta i plača Matere Njegove'' kako je zapisao fra Petar Knežević)
.
2 komentara:
Ovaj uvodni dio se zove ponukovanje. Inače se u Bosni grupno više kanta ovaj Kneževićev plač, dok se ponaosob više kanta Divkovićev.
Nažalost rijetko se može uopće više čuti kantanje Plača, jer se netko itekako potrudio uništiti svaki trag svega što je vrijedno.
I umjesto da se potiče na očuvanje po svemu sudeći mnogi se trude da sve to fino padne u zaborav, dok se po crkvama forsiraju i pjevaju šansone koje vrijeđanju zdravu inteligenciju, a kamoli šta drugo
Leon
Ne znam za Hrvatsku, ali u Bosni se ipak koliko-toliko očuvala ova tradicija pjevanja Gospinog plača, posebno u onim župama koje vode franjevci. Čak su i u Sarajevu fratri na Bistriku ostali dosljedni tome
Objavi komentar