Pages

ponedjeljak, 13. srpnja 2009.

Molitva Gospodnja



'' Oče naš '' je najuniverzalnija molitva u kršćanstvu i ujedinjuje sve kršćanske crkve i zajednice. Razlog je taj što je ona izrečena iz usta samoga Isusa Krista, zbog čega je i zovemo '' molitva Gospodnja ''. Nalazimo je u dva Evanđelja (Matej 6, 9-13 i Luka 11 2-4) što pokazuje njenu izrazitu važnost. Ipak, jesmo li doista shvatili dubinu tih riječi ? Koliko li smo puta izgovarali razne molitve šablonski ili smo možda bezidejno blebetali razne nabrajalice koje smatramo molitvama samo zato što u njima spominjemo ime Gospodnje iako nas je sam Gospodin upozorio;

'' Kad molite, ne blebećite kao pogani. Misle da će s mnoštva riječi biti uslišani. Ne nalikujte na njih. Ta zna vaš Otac što vam treba i prije negoli zaištete.'' (Matej 6, 7-8).

Molitva '' Oče naš '' pokazuje kako da se u poniznosti, poštovanju i bezuvjetnoj vjeri u Boga obratimo Ocu našem nebeskom.
Odvojimo sada koji minut vremena i razmislimo o značenju ovih riječi.

Oče - Obraćamo se Onome koji je stvoritelj svijeta, ali još više od toga, stvoritelj svega vidljivoga i nevidljivoga, svega nama znanog i neznanog. Međutim, ne obraćamo mu se u strahu, nego sasvim suprotno. Nazivamo ga ocem. U originalu čak na aramejskom jeziku ta riječ glasi '' Abba '', što znači puno intimniji izraz '' tata ''. Onome koji nas je stvorio i koji nas čuva, koji nad nama bdi. Bog nas voli i mi koji volimo njega slobodni smo mu se tako obratiti.

Naš - Bog je naš otac. Ne samo moj, ne samo tvoj, on ne pripada nikome pojedinačno nego mi svi pripadamo njemu.

Koji jesi - Jahve ( Ja jesam ) je ime Njegovo. On, koji jeste, koji je bio prije svega i koji će biti poslije svega vodi nas putem svoga milosrđa. On jeste, On postoji i ništa ne postoji bez Njega i sve što postoji postoji po Njemu.

Na nebesima - Mi ljudi smo doista ograničeni u izražavanju, tako da želeći se izraziti o Bogu kao našem umu nedokučivoj veličini, koristimo izraz nebesa iako to nije isti pojam kao atmosfersko polje koje okružuje našu planetu, a koje također nazivamo nebesima. To je nešto što iznad nas, iznad naše kontrole, ali ipak postoji.

Sveti se ime Tvoje - Najsvetije nešto što postoji je ime Gospodnje. Ono koje je svetinja nad svetinjama svojom svetosti posvećuje nas grešne da se vjerom i pouzdanjem u Njegovu ljubav udostojimo zazivati to ime. Tada smo dužni svijetu širiti tu istinu, ali svjesni da time mi ne posvećujemo Njega. On je svet sam po sebi. Time On posvećuje nas. Sveto je ime Njegovo, svet je On, sveta je ljubav Njegova koja je kroz križ Sina Njegova predata nama u ruke da s njih spere grijeh i čiste nas uvede u kraljevstvo Njegovo.

Dođi kraljevstvo Tvoje - Svrha života naših je težnja ka vječnom životu u milosti Božjoj. Vječnom životu u Njegovom kraljevstvu koji svojom vjerom i djelima kojim dokazujemo tu vjeru zaslužujemo. U svojoj poniznosti uzvikom '' dođi kraljevstvo Tvoje '' sebe predajemo Njemu kao što mala djeca ruke šire ka zagrljaju očevom.

Budi volja Tvoja - Zar išta na ovom svijetu može biti izraz onoga što mi želimo, a da Bog za to ne zna. Sve što se dešava dešava se pred očima Njegovim. Svoje sudbine hrabro dajmo Njemu u ruke čak i kada je nama namjenjeno nešto što sami sebi ne bi poželjeli, baš kao što je i Gospodin naš u Getsemanskom vrtu spremno sebe predao volji svoga nebeskog Oca.

Kako na nebu tako i na zemlji - Bog nije negdje daleko kao što to mnogi misle. On zna, On osjeća, On je svugdje oko nas. Zato predajmo mu sebe i svoja srca da riječ njegova bude i u nama samima.

Kruh naš svagdanji daj nam danas - Kruh - ono najpotrebitije za naš život. To je ono što trebamo tražiti od Boga. Ono esencijalno za egzistenciju ljudskog bića, a to su kruh i voda - hrana i piće. Mnogi traže luksuz koji sami sebi ne mogu ni priuštiti, a u isto vrijeme mnogi umiru od gladi i žeđi. Nikad nam nije dosta, koliko god da imamo mi tražimo više, a što više imamo to smo gramziviji. Što smo gramziviji to smo nezadovoljniji, ljubomorniji na druge, željeli bi i njihovo. Ostanimo ponizni i skromni.

I otpusti nam duge naše kako i mi otpuštamo dužnicima našim - Ovo nije bez razloga jedna misao. Kako bi samo lijepo bilo da mi zaista opraštamo bar približno onoliko koliko Bog oprašta nama. Ne, nismo mi toliko jaki. Međutim, On to zna, oprostit će nam i dati snage da i mi oprostimo.

I ne uvedi nas u napast - Napasti i iskušenja nas čine slabima, te u tim trenucima mi lutamo opasnim putevima. Ipak, ako je naša vjera jaka Sotona nam ne može ništa. Zato molimo Boga da nas očuva od napasti i ojača našu vjeru.

Nego izbavi nas od zla - Zlo u raznim oblicima svugdje je oko nas bilo da ga mi činimo drugima bilo da ga drugi čine nama. Zlo je jako, privlačno i zavodljivo, ali Bog je jači. Molimo Boga da sačuva naš mir u duši i vjeru u srcu bez obzira što se dešavalo oko nas. Svaki od nas je dužan biti svjetlo i razbijati tamu koju zlo donosi na svijet. Molimo da naše duše ne padnu u mrak. Molimo i pouzdajmo se u Boga. On zna.

V


Nema komentara: