Nakon što je prvo Gospodinovo pojavljivanje u javnosti kojim će
započeti svoje djelovanje bilo krštenje na Jordanu, sveti Ivan
Evanđelist nam u današnjem evanđeoskom odlomku opisuje i prvo
Gospodinovo znamenje među svojim učenicima, a to je čudo pretvaranja
vode u vino u Kani Galilejskoj. Evanđelist izričito veli kako je to bilo
prvo znamenje i kako je time objavio svoju slavu, te kako su apostoli
povjerovali u njega i njegovo božansko poslanje. Vrlo je znakovito što
se ovo prvo čudo dogodilo na jednoj svadbi kojoj je Gospodin nazočio
zajedno sa svojom Majkom i učenicima. Sigurno je i Gospodin držao važnim
događaj kojim je dvoje mladih ljudi stupalo u novi životni odnos, te ga
je svojom prisutnošću zaštitio i posvetio. A da bi ih sačuvao u
zajedništvu, te da bi nagovijestio kako im želi pomoći u svim nevoljama,
učinio je svoje prvo čudo, a da toga oni, kako čitamo u opisu, u prvi
mah nisu bili ni svjesni. No više od čuda bila je znakovita i ljekovita
njegova prisutnost kojom je posvetio bračnu zajednicu i bračni život.
Jednako je znakovit i treba biti ljekovit i nama danas kad je na
ispitu zdrav razum, u vremenima kad se ljudska pamet povija pred
nasiljem vlastodržaca i njihovih bolesnih odluka. Gospodinova prisutnost
na vjenčanju svjedoči nam o vrijednostima braka koje i nama,
zahvaljujući njegovu nauku, postaju mjerodavne, te nam postaje putokaz u
ovom mračnim vremenima čovječanstva i našega društva koje nevjerojatno
oštro osporava njihovu vrijednost i jedincatost. Jer tko bi ikad mogao
zamisliti da će ljudski razum tako pomrčati svodeći na istu razinu
bračni život i istospolne odnose. Tko bi mogao pomisliti da će ijedan
razborit i pametan čovjek ustvrditi kako je spolnost lišena ćudoredne
vrijednosti, te nam tako na ljestvici vrijednosti izjednačiti bračni čin
sa samozadovoljavanjem, prostitucijom i kojekakvim drugim grešnim i
nastranim općenjem. No to što se nije moglo ni u snu zamisliti, naša je
životna svakodnevnica, pogotovo što je moćnici žele silom zakona
uspostaviti kao jedinu istinu o čovjeku i odgoju. Svjedoci smo
posvemašnje nemoći ljudskog uma pred grijehom i zlom u trenutku kad se
udalji od Boga živoga, te pokušava ići putem svoje samodostatnosti i
lažnih bogova. Svjedoci smo slabosti ljudskog uma koji prihvaća takve
neistine o čovjeku dopuštajući njihovo ozakonjivanje.
No sreća da je Bog došao među nas ljude učvrstiti nas u onome što je
istinski vrijedno, e čemu nam zorno svjedoči njegova prisutnost na
svadbi u Kani Galilejskoj. Sudjelujući na svadbi Gospodin nas je
podsjetio na božanske korijene braka, što je jasno isticao u svome
uobičajenom nauku, a zapisaše nam apostoli. On nas je naučio onome što
je bilo od početka, što je od iskona volja Božja za muškarca i ženu, to
jest za ljudski rod. Došavši među nas objavio nam je tako jasni i
uzvišeni Božji plan ljubavi za muškarca i ženu, sukladan ljudskoj
naravi, jer bez njega ne bi bilo života na zemlji. Zato je nevjerojatno
do čega sebe ljudi dovode kad odbacuju taj naravno plan, a hvataju se
grešnih planova proizišlih iz mahnitosti grijeha, strasti i požude.
Čudna je ljudska maloumnost kad radi protiv sebe i ne smatra brak
muškarca i žene naravnim, a nema nijednog čovjeka koji nije došao na
svijet bez dara života koji je Bog ostavio muškarcu i ženi da ga zajedno
prenose.
Danas kad se zatamnio naš pogled i kad su se iskrivila poimanja,
vrijeme je da poput apostola otkrijemo Gospodinovu slavu po čudu
pretvaranja vode u vino u Kani Galilejskoj, te je trenutak da
povjerujemo u njega kao jedinog Učitelja pravih vrijednosti. Na to nas
potiče onaj savjet koji je Marija dala poslužiteljima: Što god vam rekne, učinite!
Učinimo i sami što god nam rekne, jer on će nam reći samo istinu Božju o
nama ljudima. On će nas poučiti svemu što je dobro, jer on je i došao
poradi nas i našega dobra. Budimo odgovorni prema samima sebi, a to smo u
najvećoj mjeri onda kad slušamo njegov glas. Zato čuvajmo dobro vino,
to jest čuvajmo svoj život sa svim njegovim darovima i energijama, od
kojih je najuzvišenija Božja milost. Jer nas je Bog stvorio za spasenje i
život vječni, a ne da se potrošimo uzalud u zemaljskoj ispraznosti.
Trudimo se ispuniti vlastiti život njegovim obiljem, kako bismo i
sami mogli zahvatiti iz obilja svoje vjere i ljubavi, te dati onima koji
su žedni života jer su grijesima razbili posude svoga bića u koje su
trebali primiti Boga života. Dopustimo Gospodinu da nas obasja svojom
slavom kao i apostole, kako bismo ozbiljno u njega povjerovali, te
navijestili svijetu ovu veliku radost od koje se jedino može živjeti, te
naposljetku prispjeli na gozbu i svadbu života vječnoga kojoj je ova
naša zemaljska radost samo predokus i nagovještaj.
(vlč. Ivan Bodrožić)
Preuzeto sa stranice http://www.bitno.net
.
Nema komentara:
Objavi komentar