Pages

ponedjeljak, 19. listopada 2015.

Biskupska sinoda za promjenu crkvenog nauka o obitelji u tijeku


Da će se jednog dana katolički biskupi boriti za ideal katoličke obitelji, to se odavno znalo i očekivalo, ali da će se katolički biskupi boriti za obitelj protiv svoje subraće - drugih katoličkih biskupa, ito na jednoj biskupskoj sinodi, zaista nitko nije očekivao. U Vatikanu je u tijeku redovita biskupska sinoda koja formalno ima za temu ''obitelj'', međutim glavna i osnovna tema na toj sinodi su ideje njemačkog kardinala Waltera Kaspera i njegovih pristalica da se promijeni crkveni nauk o obitelji, tako što će se pričest dopustiti osobama koji su nakon crkvenog braka stupili u drugi (civilni) brak, te da se zauzme ''popustljiviji'' stav prema osobama koje žive u homoseksualnim zajednicama, dakle da Crkva i takav oblik ''zajednica'' na neki način prihvati. Ono što u startu bode oči to je LAŽ koja se vjernicima želi podvaliti. Naime, uzoriti kardinal Kasper i njegovi istomišljenici uporno ističu da se time uopće neće promijeniti crkveni nauk, da on ostaje na papiru isti, promijenila bi se samo ''praksa''. Drugim riječima, crkveni zakon se više ne bi primjenjivao u praksi, dakle tehnički bi bio promijenjen. Zakon bi ostao samo mrtvo slovo na papiru. Naravno, ovo sve se desilo već na prošlogodišnjoj izvanrednoj biskupskoj sinodi, a sada na ovoj redovitoj sinodi  doživljava svoju kulminaciju.

Zanimljivo je prisjetiti se kako su liberalni biskupi samouvjereno krenuli širiti svoju agendu uveliko potpomognuti medijima koji su jedva dočekali ovakvu senzaciju. Javno diskreditiranje neistomišljenika, bahate izjave kardinala Kaspera da su njegovi protivnici ustvari protivnici samog pape i slično, imalo je za cilj zastrašivanje tih neistomišljenika, a zatim pripremanje terena za jedan opći stav javnosti kojim su se stvorila očekivanja da će Sinoda doista promijeniti svašta nešta. Na samoj prošlogodišnjoj sinodi vjernici su ostali šokirani javnim prepucavanjem biskupa po medijima, a zatim su na vidjelo isplivale brojne spletke i prevare s ciljem vođenja Sinode ka konačnom stvaranju općeg dojma da je velika većina katoličkih biskupa u suglasnosti sa prijedlozima kardinala Kaspera. Međutim, desilo se to da je liberalni blok naišao na sasvim neočekivan zid. Točnije, na pobunu onih od kojih se očekivalo da samo šute i klimaju glavom, a to su biskupi iz Afrike. Njihov revolt dodatno su uvećale izjave samog kardinala Kaspera koji je u naletu bijesa jednom novinaru rekao da se afričke biskupe uopće o ovim stvarima ne bi trebalo ni pitati. Zbog te izjave su od njega leđa okrenuli i neki sinodalni oci koji su ga do tad podržavali, poput američkog kardinala Dolana.

Šta je to ove godine drugačije u odnosu na prošlogodišnju sinodu? Prvenstveno, znatno oslabljen tradicionalni krug biskupa jer na sinodi nema jednog od najžešćih zagovaratelja vijernosti tradicionalnom crkvenom nauku - američkog kardinala Raymonda Burkea, kojeg je papa Franjo uklonio sa mjesta pročelnika Apostolske Signature, premjestivši ga na manju titularnu funkciju duhovnika Malteških vitezova. Također i među afričkim korpusom biskupa nastojalo se naći onih liberalnijih, posebno se to odnosi na nadbiskupa Charlesa Palmera Bucklea iz Gane i kardinala Behaneyesusa Souraphiela iz Etiopije. Tako da se i među njima narušilo jedinstvo u stavovima kakvo su imali prošle godine.  Dalje, mnogi biskupi starije dobi, a koji su obilježeni kao ''prekonzervativni'' nisu uvršteni među sinodalne oce pod objašnjenjem da su prestari, ali su zato na Sinodi i ove godine njihovi ''liberalni'' vršnjaci poput kardinala Kaspera i O'Connora, te belgijskog kardinala Gotfrieda Daneelsa, čovjeka koji je priznao da je prikrivao slučajeve pedofilije i žrtvama nudio novac u zamjenu za njihovu šutnju, te da je bio član ''tajnog'' kruga biskupa i kardinala koji su radili protiv kardinala Ratzingera (poslije pape Benedikta XVI). S pravom postavljamo pitanje odkud takvoj osobi ikakav moralni kredibilitet da učestvuje na Sinodi o tako svetoj stvari kakva je obitelj.
Ono što je iznenadilo mnoge je to da (kako sada stvari stoje) neće biti završnog dokumenta obznanjenog javnosti, nego će se o odlukama Sinode papa očitovati u vidu apostolske pobudnice ili motu proprija naknadno. To je ponovo potaklo glasine da su završne odluke donesene još i prije Sinode.
Da li će obitelj za Crkvu i dalje biti sveta ili će to ostati samo kao mrtvo slovo na papiru saznat ćemo uskoro, jer upravo ovaj završni tjedan Sinode i jeste posvećen tzv. Kasperovim prijedlozima, odnosno temama radi koje je Sinoda i sazvana, a to su pričest za osobe koje su nakon crkvenog braka sklopile novi ''civilni brak'', te blagoslov izvanbračnim vezama uključujući i homoseksualne. Očekivanja javnosti su velika. Očekuju se promjene. Liberalni lobiji u Crkvi su situaciju priredili kao takvu da se nazad više ne može. Ukoliko ne udovolji bar nekim od ovih zahtjeva popularnost pape Franje u zapadnim medijima bi znatno došla u pitanje. Sjetimo se samo kako su ga ''na zub'' uzeli nakon susreta sa američkom matičarkom Kim Davies koja je odbila vjenčati homoseksualni par.

Ostaje nam da čekamo i da se molimo.

Ut Ecclesiam tuam sanctam regere et conservare digneris, 
Te rogamus, audi nos!

V.
.

Nema komentara: