Pages

nedjelja, 31. listopada 2010.

Papa Benedikt XVI će sljedeće godine posjetiti Hrvatsku


Nakon što su nedavno Papi Benediktu XVI službeni poziv uručili predsjednik Hrvatske dr. Ivo Josipović, te premijerka Jadranka Kosor, iz Vatikana je stiglo obavještenje da je Papa prihvatio poziv i da će početkom naredne godine doći u Hrvatsku. Vijest su 29. oktobra/listopada objavili zagrebački nadbiskup kardinal Josip Bozanić i đakovačko-osječki nadbiskup msgr. Marin Srakić nakon susreta s predsjednikom Josipovićem.

Papa Benedikt XVI. pismom je obavijestio da prihvaća poziv i posjeti našu zemlju, rečeno je nakon susreta, te je predsjednik Josipović najavio je da će se osnovati državna komisija sastavljena od predstavnika Ureda predsjednika, Vlade i Katoličke Crkve u Hrvatskoj za pripravu posjeta.

V

Bog i molitva




Ako je Bog dao čovjeku jezik , onda je voljan i poslušati ga. Bog na molitvu potiče obećanjem:"Molite i dobit ćete!" I još: "Ako dvojica od vas na zemlji zaište štomudrago u moje Ime, dobit ćete." (Mt 18,19) Molitva je velika i vrlo potrebna, ali su i zablude o njoj velike i štetne. Na prvom mjestu treba ispraviti misao da je moitva prosjačenje ili narudžba po jeftinoj cijeni stvari koje se inače imaju steći radom. Time se ne samo preokreće smisao molitve nego i manipulira Bogom, zadužujući ga da nadomješta nečiju lijenost. Na drugom mjestu treba iz pojma molitve izbaciti trgovački način obračunavanja: koliko-toliko. Molitva nije žeton koji se ubaci u neki stroj, koji onda automatski izdaje što se želi. Molitva nije nikakova magija kojom se može prisiliti Boga da promijeni svoj stav i prihvati čovjekov. Nije ni podsjećanje Boga na nešto što je zaboravio učiniti. Čovjek ne može ni izmisliti, ni poželjeti što mu Bog već nije dao. Čemu uopće onda moliti? Zato što djelovanje Božje stvaralačke i svemoćne ljubavi uključuje i ljudsko djelovanje. Bog ne čini nasilje, niti zaobilazi ljudske slobode, nego je poštuje. U skladu s tim traži od čovjeka pristanak na ono što mu radi i hoće raditi. Odgovor na to je upravo molitva. Njom se čovjek otvara Božjoj ljubavi i pristaje na njezino stvaralačko djelovanje, koje ga mijenja i preoblikuje u potpuno novog čovjeka. Bog nije došao ovdje da sluša naše molbe, želje i zahtijeve - on bolje zna naše potrebe od nas- nego našu ljubav kojom mu se otvaramo. Uvijek molimo Boga da nas usliša, a zaboravljamo da treba uslišati njega. Samo je ono dobro što on hoće. Nema molitve koja nije uslišana. Onoga časa kada smo odlučili moliti, već smo uslišani. Zato se molitvom mogu spriječiti ne samo ratovi, već i druga zla i katastrofe u mrtvoj i živoj prirodi. To je razlog zašto treba stalno moliti i što molitvom treba Boga "izmoriti". Ljudi zaboravljeju da su uslišani i onda kada nisu uslišani, jer ih je Bog otklanjajući njihovu molitvu koja je bila protiv njihova dobra, očuvao od zla. Bogu treba zahvaliti uvijek pa i onda kada nas nije uslišao. Treba moliti ne samo za sebe već i za druge. Nitko nije sam i ne živi samo sebi. Svi ljudi čine Kristovo tijelo. Dobro je jednog uda dobro drugoga. I kao što se udovi međudobno pomažu na obostrano dobro, tako je to i među ljudima. (usp. Rm 12,13) Bog nas svojim darovima ne želi ponižavati, već izgrađivati i osposobljavati da ih sami povećavamo. Božje je svemogućstvo sadržano u ljubavi, koja posebno čovjekovom molitvom postaje vidljivom.

( vlč. Tomislav Ivančić )

V

subota, 16. listopada 2010.

Uskoro izlazi nova knjiga pape Benedikta XVI


Nova knjiga poglavara Katoličke crkve, Pape Benedikta XVI, ugledat će svjetlo dana četvrtog novembra/studenog ove godine. Naziv knjige je '' Svjetlo svijeta - Papa, Crkva i znakovi vremena ''.
U biti, knjiga se sastoji od intervjua koji je s Papom vodio poznati njemački novinar i pisac Peter Seewald. Na sličan način nastale su i knjige Sol Zemlje ( 1996 ) i Bog i svijet ( 2001 ), dok je Benedikt XVI još bio kardinal i voditelj Kongregacije za nauk vjere, a ovo će biti prvi ovako detaljan intervju od kada je izabran za Papu.
Najavljeno je da će u knjizi Papa sasvim otvoreno govoriti o krizi u Crkvi i nedavnim skandalima u vezi s pedofilijom u koju su umiješani pojedini svećenici, zatim o ekumenizmu, promjenama i reformama u Crkvi, o društvu uopće i naravno o vjeri.
Interesantno je napomenuti da je Peter Seewald bio deklarirani ateist, ali je sredinom devedesetih, susret s kardinalom Josephom Ratzingerom ( pravo ime Benedikta XVI ), koji se pretvorio u prijateljstvo, promijenio njegov pogled na vjeru, te se obratio na kršćanstvo.

V

srijeda, 6. listopada 2010.

Susret svetog Franje Asiškog i sultana Melek el-Kamela




U jeku križarskih ratova 1219. godine, sv. Franjo Asiški je odlučio poći u misijsko putovanje u Egipat. Stigavši tamo, prošao je kroz križarske linije i došao do muslimanske teritorije. Kako je bio izvan dometa kršćana ubrzo su ga uhvatili muslimanski vojnici. Franjo je rekao vojnicima da želi sultanu propovijedati Krista. Sultan Melek el-Kamel mu je, želeći ga ismijati dopustio da uđe u njegov logor i obećao mu da će mu dopustiti da se živ vrati odakle je došao. Kada su ga doveli pred sultana Franjo je rekao: '' Mene šalje Svemogući Bog da navještajući istine Evanđelja tebi i tvome narodu pokaže put spasenja.'' I dok je propovijedao, sultanu je se Franjo svidio i dojmila ga je snaga Franjinih riječi ito tako jako da ga je pozvao da nekoliko dana boravi kod njega.
Franjo je sultanu ponudio da ispitaju čija je vjera prava, odnosno da zapale veliku vatru i obojica uđu nju, a onaj ko izađe nepovrijeđen glasnik je pravoga Boga i prave vjere. Kada sultan ni na to nije pristao, sv. Franjo mu je predložio da, umjesto sultana, s njim u vatru uđe neki od imama ili bilo ko koga sultan odabere, ali sultan pokolebane vjere nije pristao ni na to.
Kako sultan nije bio voljan dopustiti taj pokus sa vatrom, sv. Franjo je zamolio dopuštenje da ih napusti. Sultan je, iako ismijan, ispoštovao svoju riječ i dao nalog da Franju sprovedu do kršćanskih utvrda.

Iako danas, napose među franjevcima, radi dobrih odnosa s muslimanima, ova priča polako tone u zaborav, riječ je o jednom živom svjedočenju vjere koje je iz današnje perspektive ravno čudu. Oni slabe vjere u sebi možda bi čak ovo nazvali i ludošću, međutim ako pogledamo historijske zapise o prvoj crkvi i prvim mučenicima, te snazi vjere prvih kršćana ovo nije ništa novo. Jedino što je drugačije, to je da je sv. Franjo živio mnogo stoljeća nakon prve crkve, ali je doslovce shvatio Kristove riječi i svojim životom, riječima i djelom odlučio širiti Evanđelje. Ako se sjetimo kako se odrekao svega što je kao sin jedinac bogatog trgovca imao, kako je poljubio gubavca... shvatit ćemo da za tog velikog čovjeka ovakvo nešto uopće nije bila ludost.

V

Gotovo osam mjeseci nakon izbora, u Peći je ustoličen patrijarh Irinej


03.10.2010. godine u Peći na Kosovu ustoličen je poglavar Srpske pravoslavne crkve Irinej I. Za patrijarha je izabran 22. januara/sječnja, a sutri dan ustoličen u Beogradu. Na ustoličenje u Peći, gdje se nalazi drevno sjedište Pećke patrijaršije, čekalo se ovoliko dugo zbog općepoznate političke situacije na Kosovu.

V