Interesantno je primjetiti da su se na samom početku pontifikata pape Franje, tradicionalisti i liberali mogli usuglasiti samo oko jedne stvari, a to je da je tradicionalistički način vođenja liturgijskih slavlja koji preferira glavni papinski ceremonijar mons. Guido Marini nespojiv sa karizmom novoga pape, te da je samo pitanje dana kada će Marini biti zamijenjen novim ceremonijarom. Čak su se počele pojavljivati i klevete da se neposredno nakon izbora za papu, Franjo izgalamio na Marinija, odbijajući crvenu mozzetu i zlatni pektoralni križ koje mu je ovaj pružio, što je više puta demantirano od strane vatikanskih dužnosnika. Istina je ipak da je mons. Guido Marini svojom skromnošću i poniznošću odmah zadobio simpatije i povjerenje Svetog Oca koji mu je dao podršku. Glasine da su liberalni lobiji vršili pritisak da se Marini smijeni potvrdio je 13. svibnja prošle godine i sam papa, kada je u posjet ''ad limina'' primio biskupe iz talijanske pokrajine Apulije. Tom prigodom je Sveti Otac jasno rekao da će zadržati Marinija jer želi da se njihove karizme na liturgijskim slavljima nadopunjavaju. Ako se usporedi Franjin način slavljenja svete mise prije i poslije izbora za papu, mnogi ostanu iznenađeni koliko je u svega nekoliko mjeseci Guido Marini utjecao na njega. Očigledno je da su mnoge glasine koje su širili pojedini liberalni, ali i tradicionalistički blogeri, otišle u prazno. Papa Franjo je prije dva dana i službeno potvrdio mons. Guida Marinia za glavnog ceremonijara pontifikalnih liturgijskih slavlja, produživši mu mandat za narednih pet godina.
Guido Marini je rođen 31.05.1965. godine, za svećenika je zaređen 04.02.1989., nakon čega je doktorirao kanonsko pravo, a zatim diplomirao psihologiju komunikacije. Službu glavnog papinskog ceremonijara obavlja od 2007. godine, zamijenivši tada svog prezimenjaka, nadbiskupa Piera Marinija, čiji je liturgijski stil bio vidno skloniji modernizmu.
Papa Benedikt XVI je mons. Guidu Mariniu dao puno povjerenje i dopustio mu da vrati dosta tradicionalnih liturgijskih aspekata.
V.
.
3 komentara:
Sto se to tocno popravilo/promijenilo u Franjinom stilu liturgije od kad je postao papa? Ponekad slucajno uocim fotografije s njegovih misa i sve mi izgleda isto kao i prije. Meni se cini da je ostavio mons. Marinija jer ovaj radi sve sto mu Papa kaze (to mu je uostalom i posao).
Pa ja ipak mislim da je papa ostavio Marinija jer Marini odlično radi svoj posao, a da je trebao nekog ko će samo povijene šije izvršavati zapovijedi bez ijednog svog prijedloga mogao je uzeti bilo koga. Lijepo je to u govoru talijanskim biskupima prošle godine pojasnio i sam papa. Tada je rekao:
'' Gledajte, kažu da je moj papinski ceremonijar tradicionalističkog kova; i mnogi su me nakon moga izbora poticali da ga razriješim službe i zamijenim. Rekao sam: 'Ne'- upravo zato da sâm sebe okoristim njegovom tradicionalnom formacijom i da se istodobno on na isti način okoristi mojom emancipiranom formacijom.''
A što se tiče mise, napisao sam prije i poslije izbora za papu, a ova Franjina izjava to lijepo objašnjava.
Nebih se složio Toma. Ako pogledaš uređenje oltara ništa se nije promjenilo od Benedikta. Što se tiče Franjinog i Jorgeovog misnog ruha definitivno je napravljen pomak. Istina nisu to Benediktove kazule i plaštevi ali misnice su lijepe (monaški jednostavne, kako se i očekivalo) ali definitvno lijepe. U sikstini je opet oltar ad orientem, samo je prvi put koliko se sjećam bio instaliran onaj stol. Koliko vidim Franjo se Mariniju ne mješa u ceremonije i ono što na njega spada. A definitivno nebih rekao da Marini nije ništa poboljsao kod samog svetog Oca.
Leon
Objavi komentar